Kilkuletnią perspektywę przyszłości prezentuje „Antytrendbook” – specjalny raport omawiający trendy, hipertrendy i antytrendy, które wpłyną na rozwój branży finansowej, bankowej i płatniczej w Polsce. Co ją czeka w najbliższym czasie? Czy i jak polskie instytucje finansowe odnajdą się w tej nowej rzeczywistości? „Antytrendbook” First Data Polska powstał przy udziale blisko 100 przedstawicieli sektora bankowego, ekspertów First Data i firmy 4CF Strategic Foresight. Premiera raportu odbyła się podczas XIII Kongresu Gospodarki Elektronicznej.

– Bacznie śledzimy rynek płatności, a dzięki Laboratorium Przyszłości, które stało się platformą wymiany idei, jesteśmy dla naszych klientów wartościowym partnerem, który kształtuje i rozumie rynek płatności. Zauważamy, że samo podążanie za trendami nie wystarcza – mówi Jolanta Rycerz, członek zarządu First Data Polska. – Jeżeli chcemy mieć wpływ na przyszłość organizacji, usługi czy produktu, musimy znać powstające dopiero trendy i umieć je kwestionować, szukając argumentów za i przeciw, czyli hipertrendów i antytrendów. Drogowskazem do takich działań jest „Antytrendbook” Laboratorium Przyszłości First Data Polska.

Zwykły trendbook tylko podsumowuje informacje dostępne na rynku i historyczne trendy. Nowy raport zarysowuje możliwości zmian i scenariusze rozwoju rynku, co daje realną przewagę konkurencyjną. Za metodologię i opracowanie merytoryczne raportu odpowiada firma 4CF specjalizująca się w foresighcie strategicznym.

– „Antytrendbook” to niezwykle przydatne narzędzie analizy strategicznej, z którego skorzystają czytelnicy oraz ich organizacje poszukujące odpowiedzi na pytania, jak może kształtować się ich przyszłość i przyszłość ich otoczenia – dodaje Norbert Kołos, partner zarządzający 4CF Strategic Foresight i ekspert Polskiego Towarzystwa Studiów nad Przyszłością.

Raport z Laboratorum Przyszłości „Antytrendbook” można pobrać pod adresem: http://bit.ly/2s15v5B