17 maja w Instytucie Badań Edukacyjnych w Warszawie odbył się warsztat UNESCO Futures Literacy Laboratory, współorganizowany przez Polskie Towarzystwo Studiów nad Przyszłością oraz Uniwersytet Hanzeatycki w Groningen (Holandia). Warsztat był częścią wizyty roboczej ekspertek z Holandii w ramach wspólnie realizowanego projektu badawczego, finansowanego z grantu Ministerstwa Edukacji Królestwa Niderlandów.
W warsztacie foresightowym, zainaugurowanym przez dyrektora IBE dr Piotra Stankiewicza wzięli udział przedstawiciele polskich instytucji, ośrodków badawczych i organizacji pozarządowych specjalizujących się w edukacji. Uczestnicy warsztatu analizowali scenariusze i prognozy przyszłości, kwestionując aktualne założenia odnośnie rozwoju edukacji w oparciu o metodykę sprawdzoną w projektach na całym świecie. Raport z warsztatu można już pobrać z naszej strony. Raport edukacyjny „Surfing the Future of Education” zawiera, poza relacją z wydarzenia, zbiór ciekawych wypowiedzi na temat roli foresightu w zarządzaniu edukacją i w projektowaniu przyszłych programów nauczania.
Warsztat współprowadzili eksperci polscy i holenderscy: dr Loes Damhof, kierowniczka centrum Futures Literacy, wyróżniona w 2016 r. nagrodą najlepszego nauczyciela akademickiego w Holandii oraz Kacper Nosarzewski, ekspert Polskiego Towarzystwa Studiów nad Przyszłością i partner w firmie foresightowej 4CF.
Warsztat jest częścią przygotowań do nowego projektu PTSP: Jedna lekcja o przyszłości, który obecnie jest w fazie fundraisingowej. Chcesz pomóc w uruchomieniu tej inicjatywy? Odezwij się do nas: info@ptsp.pl!