First Data Polska – właściciel marki Polcard i jeden z największych dostawców technologii płatniczych i rozwiązań dla biznesu – opublikowała opracowany przez firmę 4CF raport Laboratorium Przyszłości. Poświęcony jest nowym produktom i usługom płatniczym. Zawiera mapę rozwiązań, które w najbliższych latach mogą zmienić polski rynek płatności.

Autorami pomysłów są uczestnicy warsztatów Laboratorium Przyszłości First Data – kilkudziesięciu menedżerów najważniejszych polskich banków, którzy dyskutowali o możliwych scenariuszach rozwoju rynku i technologii płatniczych podczas Laboratorium Przyszłości. Moderatorami spotkania byli specjaliści firmy 4CF, zajmującej się foresightem strategicznym, którzy zebrali wyniki prac i podsumowali je w raporcie.

Kilkudziesięciu ekspertów bankowych, wspieranych przez specjalistów od analiz przyszłości, stworzyło listę 22 produktów i usług płatniczych jutra.

W raporcie znalazł się opis 22 produktów i usług płatniczych, które przeanalizowano pod kątem wartości dodanej, korzyści dla klienta oraz spodziewanego czasu wejścia na rynek. – mówi Jolanta Rycerz, dyrektor pionu sprzedaży usług bankowych w First Data.

Korzyści i czas wejścia na rynek decydowały o tym, w którym miejscu każde rozwiązanie znalazło się na Macierzy 4CF. Dzięki temu można określić, z jakim priorytetem należy potraktować poszczególne pomysły, planując ofertę przyszłych produktów płatniczych – dodaje Norbert Kołos, prezes zarządu 4CF.

Najciekawsze wnioski z raportu

Macierz 4CF

  • Zbliżeniowe płatności mobilne stanowią naturalny kierunek rozwoju płatności w Polsce w najbliższym czasie. Potrzebna jest jednak promocja i popularyzacja, aby szybciej zwiększać liczbę użytkowników.
  • Największą korzyść klientom przyniesie automatyczny wybór metody płatności. Uczestnicy warsztatów przyznali temu produktowi aż 8,3 punktu na 10 możliwych. Zdecydowała o tym potencjalna wygoda użytkowania. System wyręczy użytkownika i automatycznie dobierze metodę płatności do sytuacji, tak aby uzyskał on największe korzyści.
  • Na drugim miejscu pod względem oczekiwanych korzyści znalazły się… implanty z NFC. Rozwiązanie generuje dziś wiele wątpliwości natury zdrowotnej, prawnej czy mentalnej. Wszczepiane pod skórę układy potencjalnie pojawią się na rynku szybciej i przyniosą większą korzyść niż Neuropłatności. Te będą umożliwiać wykonywanie płatności na poziomie fal mózgowych.
  • Najdłużej, bo nawet 10 lat minie, zanim na rynku pojawi się globalna waluta elektroniczna. Jej wprowadzenie zależy od wielu czynników, przede wszystkim politycznych.

Spośród 22 produktów omówionych w raporcie eksperci First Data wybrali cztery, które już dziś mogą zostać wdrożone dzięki wsparciu First Data:

  • mobilne płatności – HCE lub Android Pay,
  • POS beacons – połączenie potencjału NFC i Bluetooth w obsłudze klienta,
  • Uberyzacja, czyli niewidzialne płatności,
  • POS lending – pożyczki prosto z terminala.

Pełny raport Laboratorium Przyszłości można pobrać na stronie 4CF. Zapraszamy do lektury!

O First Data

First Data Polska, właściciel marki Polcard, jest jednym z największych dostawców technologii płatniczych, obecnym na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma dostarcza innowacyjne i bezpieczne rozwiązania do kompleksowej obsługi płatności w świecie omnichannel. Bogata oferta produktowa obejmuje terminale płatnicze i rozwiązania samoobsługowe wykorzystywane w biletomatach czy paliwomatach. Także płatności online oraz rozwiązania przeznaczone dla branży m-commerce. Z usług firmy korzystają też banki i instytucje finansowe zarówno w zakresie outsourcingu kart płatniczych i obsługi bankomatów. Świadczy również doradztwo i wdrożania płatności mobilnych takich jak HCE czy Android Pay.

First Data Polska stanowi część amerykańskiej korporacji First Data, światowego lidera elektronicznych płatności obecnego w 36 krajach świata, procesującego 74 miliardy transakcji rocznie.

Więcej informacji: firstdata.pl I polcard.pl I polcard.pl/YouTube

O 4CF

4CF zajmuje się foresightem strategicznym. Bada przyszłość, aby pomóc swoim klientom: przesiębiorstwom i instytucjom publicznym, w podejmowaniu trafnych decyzji strategicznych

Więcej informacji: 4CF.pl